Bli bättre på något du redan gör….

Hej, denna hemsida kommer förmodligen ej att finnas kvar efter augusti.  Jag uppdaterar ny info på facebook, Hälsosamt feldenkrais/ Instagram halsosamt_feldenkrais, maila mig gärna om du har frågor på : annelie.wennberg@gmail.com / eller skicka ett sms 070 2636771.

Feldenkrais i trädgården blir i slutet av juli/augusti, 3 september workshop på Torsö , kvälls kurser i Tibro september/ oktober. Inget mer bestämt i dagsläget.

Ha en fortsatt bra sommar/ Annelie

Att bli bättre på något du redan gör är en stor anledning till att gå på Feldenkrais
Oavsett om du rider, spelar golf, springer, gymmar, åker skidor, gräver i trädgården, kör cross, vill få på dig strumporna enkelt.
Vart du än befinner dig på ”rörelseskalan” kan du förbättra och utveckla hur du använder dig själv.

Kanske vill du få spända eller stela muskler att slappna av ?
Få bättre balans och smidighet i kroppen så att du känner dig yngre?
Förbättra din hållning? Få verktyg för att kunna slappna av?

Feldenkrais är något för dig som vill fortsätta att utvecklas och lära dig använda dig själv med bättre rörelsekvalitet.


Mina deltagare säger så här om Feldenkrais:
#Från början undrade jag om så lite kan göra skillnad – men det funkar! Efter en lektion känns det som jag ”svävar” ut genom rummet!
#Jag har ett stressigt jobb, på feldenkraislektionen släpper jag allt och bara lyssnar kravlöst på mig själv. Jag går hem nyoljad i hela kroppen.
#Det går lättare när jag tränar på gymmet, jag använder mig själv bättre.
#Jag slår längre slag på golfbanan. (Maken tror att jag styrketränat, men jag har gått på feldenkrais)
# Efter senaste feldenkraislektionen var jag ute och red. Har aldrig suttit så bra på hästryggen. Har haft min häst i 5 år.

Feldenkrais är inget quickfix, även om du ofta känner skillnad efter en lektion. En gång är ett smakprov. Att lära sig något nytt och bryta vanor kan ta tid. Du bör prova 3- 5 gånger innan du utvärderar om det är något för dig.